CEO
Wyzwaniem przy projektowaniu była nie tylko komercjalizacja nieruchomości z uwzględnieniem turystycznego charakteru miejscowości, ale też wpisanie jej w charakterystykę okolicznych zabudowań.
Tritum Group ze względu na swoje doświadczenie i sukcesy w komercjalizacji podobnych obiektów zostało wybrane do kompleksowego przygotowania inwestycji. Chodziło przede wszystkim o odpowiednią analizę potencjalnych najemców biorąc pod uwagę specyfikę miejsca – Kościerzyna jest miastem turystycznym tylko w sezonie letnim. Poza nim najemcy muszą dostarczyć atrakcyjną ofertę dla mieszkańców.
Dodatkowo inwestycja musiała wpisać się w historyczne centrum miasta i stanowić spójną całość z okolicznymi budynkami.
W strukturach Tritum Group powołano zespoły, które zajęły się analizą ruchu turystycznego na Kaszubach (m.in. strukturą społeczną i zamożnością turystów, a także udziałem w tym rynku turystów z zagranicy). Sprawdzono także strukturę społeczną i możliwości nabywcze samych mieszkańców Kościerzyny. Dokładnie zweryfikowana została istniejąca już oferta punktów usługowych i handlowych w bezpośredniej okolicy nowej inwestycji, jak i w całym mieście i okolicach.
Na tej podstawie przekazano inwestorowi sugestie dotyczące potencjalnych najemców, a także dostosowania poszczególnych lokali do ich wymagań.
Dodatkowo przeanalizowany został schemat działania galerii handlowych i rozmieszczenia w nich poszczególnych usług i oferty handlowej, aby była ona jak najbardziej intuicyjna, a więc dostępna dla klientów.
Stary Browar Kościerzyna jest dziś jednym z najważniejszych punktów na mapie miasta. Bardzo szybko stał się popularnym miejscem turystycznym – obok położonego opodal rynku należy do najczęściej odwiedzanych punktów.
Dodatkowo Stary Browar stał się atrakcyjny dla mieszkańców wzbogacając ofertę gastronomiczną, handlową i usługową.
Jest to miejsce powszechnie znane w Kościerzynie, co gwarantuje sukces ekonomiczny także najemcom.
Trudność komercjalizacji tej inwestycji polegał przede wszystkim na specyfice miejsca. Kościerzyna to miasto opanowane przez turystów latem i zdecydowanie zdominowane przez mieszkańców poza sezonem. Oferta Starego Browaru musiała odpowiadać na zapotrzebowanie tych dwóch grup, co z pozoru wydaje się sprzeczne. Dodatkowo musiała być odpowiednio zbilansowana, tak aby zadowolić klientów, jak i zagwarantować biznesowy sukces samych najemców.